Carpe diem

Fånga dagen, tycker det e precis vad man ska göra för den kan man aldrig ta igen, kommer visserligen en ny, men inte samma.




The most beautiful you can only feel with your heart"
"Home is a place for love and dreams"
"Enjoy the little things in life, for one day you may look back and find they were the big things"
"Dreams come a size too big so we can grow into them"
"Be it ever so humble there´s no place like home"
"If you obey all the rules you´ll miss all the fun"
"Beauty is in the eye of the beholder


TÄNK SÅ HÄR!

Dansa som om ingen såg,

Sjung som om ingen hörde,

Älska som om du aldrig blivit sårad.

Du kanske inte betyder allt för världen, men du betyder världen för någon.

Dum spiro, spero - så länge jag andas hoppas jag.

Man måste vara ung och dum för att bli gammal och erfaren.

Älska mig mest när jag färtjänar det minst
- det är då jag behöver det mest!

Shoot for the moon and if you miss you will be one of the stars.

Det blir roligare om man är glad så jag ska vara glad

för jag vill ha roligt o varför vara ledsen när man kan vara glad
och ha roligt

It's the little things that makes life big.

Amor Vincit Omnia - kärleken besegrar allt.

Don't let the fear of losing keep you from playing the game

(Never let the fear of striking out, keep you from playing the game)

Don't let anyone ever make you feel like you don't deserve what you want.

Om en stjärna skulle tändas varje gång jag tänkte på dig,

skulle natten vara ljusare än dagen.

Believe in the hope that a new day is dawning.

Believe that your dreams will come true.

Believe in the promise of brighter tomorrow's.

Begin by beliveing in you.

Tro på att allt händer av en anledning.

Så om du får en chans, ta den.

Om den ändrar ditt liv, låt den.

Följ ditt hjärtas röst, var redo att gå dit det för dig.

Don't dream your life, live your dream!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0