Om jag var en kille!

Bara för en dag.
Då skulle jag försöka få många killar att inse en kvinnas värde!
Jag skulle försöka vara en bättre exempel. Behandla mina medsystrar väl.
Försöka förstå vad de behöver och behandla dem med respekt.
Jag skulle ej leka med deras känslor och ta dem för billiga.
jag skulle se tillbaka till min barndom och minnas att den som tog mest hand om mig det var en min mamma, den som uppfostrade mig var en kvinna, i skolan och i dagis så var det kvinnor som tog hand om mig. Därför skulle jag uppskatta dem. Jag skulle vara medveten om att det är manligt att man står för det man säger, lovar och erbjuder. Jag skulle inte intala nån tjej att jag gillar henne för att sen prioritera allt annat före henne. Jag skulle inte stänga av mitt telefon när jag är ute och chillar för att nästa dag låtsats som inget ting eller spela ledsen över det. Jag skulle aldrig säga sånt jag inte menar och om jag nu menar det så skulle jag stå för dem.

 Jag skulle förstå att även om jag har det kämpigt just nu så skulle jag kunna inkudera henne i mitt liv och lita på henne. Veta att om hon är där för mig och ställer upp för mig....
Jag skulle bete mig moget och inte grubbla över sånt som hände när jag var yngre...Utan bevisa att folk förändras..
Jag skulle inte tro att hon kommer vänta på mig hela livet, ska fixa mitt liv först som om hon vore en ägodel.
Om jag var en kille skulle jag uppskatta allt som en tjej gjort till mig och bete mig efter det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0